Nespoutaný Django se představuje

Thumbnail play icon
95 %
Tvoje hodnocení
Počet hodnocení:497
Počet zobrazení:7 578
Dnes vám představím něco, co se zde za celou existenci našeho webu ještě neobjevilo. Jde o tzv. press junkety, tedy rozhovory novináře s filmovými tvůrci a herci, které slouží jako propagace filmu. Ve většině případů jsou tyto rozhovory neuvěřitelně nudné a redaktoři v nich jen dokola hercům lezou do zadků. To se však změnilo s mladým nadšeným chlapíkem jménem Jake Hamilton, který udělal jednoduchou věc - vymyslel chytré otázky související s daným filmem, u kterých se musí herci trochu zapotit. Podívejte se sami, jak se s nimi popasovali Quentin Tarantino, Jamie Foxx, Kerry Washington, Christoph Waltz a Samuel Jackson, kteří s Jakem poseděli v souvislosti s dalším mistrovským dílem Quentina Tarantina Nespoutaný Django. Do komentářů nezpomeňte napsat, zda byste uvítali podobné Jakeovy rozhovory a k jakému filmu byste rádi viděli právě jeho press junket.

Přepis titulků

Překlad: Brousitch www.videacesky.cz - Víš, kdo je lovec odměn? - Zabíjíte lidi... - a oni vám vyplatí peníze? - Čím horší jsou, tím větší odměna. - Dobré ráno. - Rád tě vidím. - Vypadáš jako jeden z Gaunerů. - Prosím řekněte mi, že je to natočený. O to mi přesně šlo. Musím vám říct, že jste důvodem, proč tohle dělám a proč mám rád filmy, takže vám moc děkuji za váš čas.

A ano, snažil jsem se vypadat jako Gauner. - A povedlo se to. - Děkuji. Mohl byste mě vzít zpátky do doby, kdy jste pracoval ve videopůjčovně a lidé si k vám chodili pro radu? Představte si, že je vaše filmografie rozeseta po celém obchodě. Co by po vás musel někdo chtít, abyste šel, vzal zaprášenou kopii Nespoutaného Djanga, bouchnul s ní o pult a řekl: "Tohle je to, co hledáte." Někdo by musel přijít a říct: "Hele, hledám western, ale..." To je vážně dobrá otázka.

Někdo by musel přijít a říct: "Hele, hledám western, ale chci, aby promlouval ke mně. Chci, aby pro mě něco znamenal a nebyl příliš staromódní. Chci, aby to bylo napínavý dobrodružství, ale taky aby pro mě něco znamenalo a nebyla to jen starožitnost z jiný doby. Aby to mělo moderní styl, ale pořád to dokázalo vyprávět příběh." A to je myslím dobrý popis Nespoutaného Djanga. Když mi bylo osm, narazil jsem na starou kopii Gaunerů, a v tu chvíli mi došlo, jak moc mám rád vaše filmy.

Vlastně jsem šel na Halloween za pana Růžového. Žádné z dětí to nepochopilo, ale mně se to líbilo. Šel jsem tedy za tátou a řekl jsem mu: "Tenhle chlápek se mi líbí, co natočil dalšího?" Vzal mě tedy do půjčovny a tam jsme vzali Pravdivou romanci, Pulp Fiction, Čtyři pokoje. Vždy ale lidem říkám, že jsem mohl narazit na jakýkoli z těch filmů a pořád by se mi líbily. Zamyslete se tedy nad svým odkazem a filmy. Jak důležitá pro vás je ta myšlenka kluka jako jsem já, který ať narazí na jakýkoliv váš film, vždy se mu bude líbit? To se vážně krásně poslouchá. Ve skutečnosti je celá moje filmografie vlastně založená na lidech, jako jsi ty, a na lidech, kteří se možná ještě nenarodili a kteří tohle budou dělat za dvacet let.

Na způsobu, jakým se já stavím třeba k Howardu Hawksovi. Chci, a teď použiju tebe jako příklad nebo nějaký děcko za dvacet let jako příklad, abyste narazili na nějaké z mých filmů a řekli si: "Zajímavý, kterej týpek to natočil?" Možná se pak budete chtít podívat na další. Všechny musí bejt dobrý. Všechny musí být zhruba ve stejným stylu jako byli Gauneři. Já nechci... stařecký filmy nebo promarněný šance.

- Nechcete pozdní filmy Billyho Wildera. - To nechci. Ne že bych si teď dobíral Billyho. Jde ale o to, že ať si vytáhnete jakýkoliv, všechny musí bejt parádní a mít můj styl. Protože druhý vás dovede ke třetímu a čtvrtému, jako se to stalo mně s Howardem Hawksem. Bylo tam pár filmů, které jsem mohl vybrat a byly by špatný, ale schválně jsem to neudělal. Líbí se mi univerzum, které jste vytvořil a ta myšlenka propojenosti postav. Že Vincent Vega a pan Blonďatý jsou bratři, v jednu chvíli se pan Bílý zeptá, jak se daří Alabamě. Když je tedy Django od ostatních filmů tak daleko, kdo z Tarantinova univerza je potomkem některé postavy z Djanga?

Musím se nad tím zamyslet, protože ve skutečnosti... Úplně mi to vypadlo. Vím, o čem mluvíš. Je tam jedna postava, ale nemůžu si ji vybavit. Pamatuji si, že si na ni vzpomněl střihač, ale vážně mi to teď vypadlo. Je to vážně malá role. Pokud vás ale zajímají takové detaily, tak je to stejně parádní. Já to chápu, ale například v Hanebných panchartech - Donnie Donowitz.

- A Lee Donowitz. Bože, tohle bych mohl dělat celý den. Je to opravdu velká čest. Děkuji vám za váš čas, je to jeden z nejlepších filmů, jaké jsem viděl za hodně dlouhou dobu. Hledám bratry Brittleovi, ale bohužel nevím, jak vypadají. Ty ale ano. Chytli moji ženu, prodali ji, ale nevím komu. Calvin Candie, to je ten odpudivý pán, který ji vlastní.

Jamie, četl jsem pár článků, a teď mě oprav, zda se mýlím, ale jako afroamerickému chlapci z Texasu se k tobě lidé chovali tak, jak neměli. Takhle... já miluju Jih. Ty sám jsi z Houstonu. Takže to chápeš, ale existují různé věci, které v souvislosti s rasou nevymizely. Když jsem bylmalý, bylo mi asi osm. Jo, bylo mi osm a běžel jsem přes koleje, abych dědovi donesl v plechovce benzín do sekačky za 35 centů. Takže jsem tam došel, ale vešlo se mi tam jen za dvacku.

Chtěl jsem tedy ten zbytek dědovi vrátit, protože to byly jeho peníze, takže jsem běžel zpátky a pamatuji si, jak na mě nějakej chlápek zavolal: "Hej neg*e, vrať se s tím benzínem zpátky." Řekl mi tím slovem na "N". A já si pamatuju, že jsem mu řekl: "Hej, pane, mně je osm!" Odkráčel jsem pryč a děda si tam s ním pak šel promluvit. Řekl mu, že jsem mimořádnej kluk a že ze mě jednou něco bude. Moc si cením, že to děda udělal, protože v tu dobu...

- By tě za to klidně zabili. - Jo, bylo to zlý. Existovaly věci, který... Používáš tohle při natáčení jako určitý pohon? Samozřejmě, ale používám to i takhle. Nepoužívám to stylem "chci to bělochům vrátit". To je věc, kterou chci, aby lidé pochopili. Jakožto černoch to nehodlám dělat a moji kamarádi taky ne jen proto, že nám běloši dřív provedli různý věci.

My je nechceme zabít. Používám to takhle. Když Leonardo DiCaprio řekne: "Doufám, že ti nevadí, když udělám s tímto otrokem to, co se mi zachce." Já na to odpovím: "Je to váš otrok." Používám tedy tu skutečnost tak, že si Django na Jih už zvykl. Nikdy nežil jinde, takže to, co se chystáte udělat, - už jsem dávno viděl. - A možná v horší podobě. Proto když někdo použije slovo na "N", nemusím se ošívat jako někdo z L.A. nebo New Yorku, protože už jsem to slyšel, říkali mi tak mnohokrát.

Není to nic hroznýho, tak to prostě je. Na tohle jsem to ve filmu použil. Ve filmu je skvělá replika, kdy Django řekne: "Jestli chcete žít v mém světě, musíte se ušpinit. A to já teď dělám, nechávám se ušpinit." Kdybyste jako herci žili ve světě Quentina Tarantina, co byste museli udělat? Když můžu být ve světě Quentina Tarantina... A tady je ještě jedna věc. Musíme myslet na to, že existuje náš svět, který se prolíná se světem Quentina Tarantina. Každý nemůže pracovat s Quentinem Tarantinem, protože to nezvládne, nedokáže udělat, co on chce a kam až chce zajít.

Spousta lidí je proto nervózních, ale nám, Samuelovi, Leovi, Christophovi se to prostě líbí. A tohle je na tom úžasný. Nevím, co sis o tom myslela ty, protože jsme to neřešili. Myslel jsem si, že bude tenhle film umělecký a že v něm budeme muset hledat určité významy. Jenže zničehonic se ten film stal něčím o hodně větším. Mně totiž vždycky přišlo, že nemám tenhle typ kariéry, tu nablýskanou a popcornovou... Raye jsme také natáčeli nezávisle a nevěděli, že ho prodají Universalu.

A o to právě jde, mysleli jsme si, že děláme něco... - Realistického a malého. - A najednou je z toho... Jste na obálce Entertainment Weekly. A to je na tom to parádní. Myslím, že to je skvělý pro Quentina Tarantina, protože to teď začíná nabírat na síle. Potkal jsem v New Yorku holku, která mi říkala: "Viděla jsem ten film." Říká: "Všechny filmy Quentina Tarantina ho připravovaly na tenhle."

Vidíte ho tedy v té nejlepší formě. Sladit tenhle film s tím tématem je těžký a já myslím, že on to dokázal. Musíte být ochotní riskovat, protože Quentin riskuje neustále. Jeho filmy jsou dobrodružstvím do odvážné filmařiny a musíte bý ochotní jet s ním. Broomhilda je můj majetek a s ním si mohu dělat, co se mi zachce. Pomoz mi najít bratry Brittleovi a já ti pomůžu zachránit tvou ženu. Tak jdeme na to.

Já jsem doktor King Schultz a tohle je můj komorník Django. Pojďte sem, probíhá tady zápas, který je celkem slušná zábava. Ve filmu je skvělý moment, kdy přemýšlíte nad Leonardem DiCapriem a vším tím šílenstvím, co má na svědomí. V tu chvíli vás ovlivňují Tři mušketýři a vy se zeptáte: "Co by na to řekl Alexandre Dumas?" Když přemýšlíte nad šílenostmi, co má na svědomí Quentin Tarantino, a nad všemi vzory, co ho ovlivnily při natáčení Djanga, u jaké osoby byste řekl: "Zajímalo by mě, co by na to řekla?"

To je dobrá otázka. Ani nevím. Občas si říkám: "Co by na to řekl Godard?" Občas přemýšlím, co by na ty filmy řekl Billy Wilder. Musíte samozřejmě vzít někoho z druhé strany spektra, aby to okomentoval. Protože Billy Wilder se trochu... zhoršil v pozdní fázi své kariéry. Zhoršil...

Zestárl a možná už všechno řekl, ale pořád chtěl natáčet filmy a... I Quentin už dokonce mluví o tom, že skončí a bude jen psát. O tom pochybuji. Jakožto fanoušek taky doufám, že ne. Dělal jsem si o filmu menší průzkum a zjistil jsem zajímavost, na kterou se chci zeptat. V Rakousku a jiných evropských zemích dávali slovo "Django" do názvu mnoha westernů, i když to nemělo s tou postavou nic společného. Django je jistým způsobem pořád synonymem pro frajera.

Tohle to pro vás, jako pro kluka z Rakouska, znamenalo? Pokud jsme vyprávěli vtip o extrémně pohodových lidech, vždycky to byli Djangové. Když se někdo choval jako drsňák a frajer, říkali jsme mu Django. Franka Nera znal každý, byla to ta největší hvězda. Byl to prostě Django a každý se tak snažil chovat, mluvit a vypadat. Ne vždy to ale bylo neironické.

Dělali jsme si z frajerů legraci skrze Djanga. Poprvé jsme spolu mluvili při Hanebných panchartech a vy jste mi řekl něco tak fascinujícího, že jsem o tom s vámi hovořil od té doby pokaždé. Že když někoho hrajete, nehledíte na něj jako na zloducha, protože si opodstatňujete jeho činy. Když hrajete někoho, jako je doktor King Schultz, kterého není nutné omlouvat, protože je to dobrý chlapík, - je snazší ho pak hrát? - Ne. Protože to je dobrák s temnou stránkou a ti ostatní jsou zloduši se světlou stránkou.

Jsem přesvědčen, že je zajímavé nahlížet na tu druhou stranu věci. Když se třeba hádate se svou přítelkyní, je zajímavé dívat se z vlastního pohledu na její stránku věci, než si trvat na svém. Protože pouze výměna úhlů pohledu vám otevře nové možnosti. Když řeknu, že je to dobrák a tak ho budu hrát, jak to uděláte? Jaký by to mělo spád? Potřebujete ty výkyvy, pohyb, dynamiku. Během hádky, během konverzace, během vyhodnocování situace nebo hraní role, protože o to vlastně jde, je vždy fascinující sledovat tu druhou stranu mince.

A pro mě je vždy fascinující tohle. Máme spolu vždy skvělé rozhovory. - Moc si toho vážím. - To je tím, že vypadáš tak dobře. Pane Waltzi, to mě těší. Kde jste ho vyhrabal? Shoda šťastných událostí svedla mě a Djanga dohromady. Pohni.

Slyšel jsem o tobě. Jsem na tebe zvědavý. Já jsem zvědavý, proč jste tak zvědavý. Něco mají za lubem. Chlapci najezdili spoustu mil a dostali se do spousty potíží, aby tu holku zachránili. Ahoj, potížistko. Chlape jeden výřečnej.

Udělali si z vás prdel. Celý život jsem byl obklopen černými tvářemi. Mám jen jednu otázku. Proč prostě nepovstanou a nezabijou nás? Kdo ví, co se stane. Hodně se diskutovalo nad použitím toho kontroverzního slůvka na "N". Ne? Nikdo? Nic? - Jak je to slovo? - Já to ale nechci říct. - Proč ne?

- Já to nechci říct. - Řekl jsi to někdy? - Ne. - Tak to zkus. - Já nechci. - Zkus to! - Opravdu? Nebudu s tebou mluvit, dokud to neřekneš! - Chceš přejít k další otázce? - Fajn. Bezvadný. - Prostě to nechci říct. - Ale no ták! - Můžete to říct vy? - Ani hovno. To není stejný. - Proč chcete, abych to řekl?

- Stejně to vypípnou, tak mluv! Nemůžu. Když to řeknu, tak tu otázku nebudou vysílat. - Tak nic. - Přeskočím to. - Promiňte, lidi. Byla to dobrá otázka. - Ale nebyla. - Vážně dobrá otázka. - Nestála za nic, když to neumíš říct. Chci se zeptat na film, který následuje po Quentinovi. Když jste pracoval na filmu, co následoval po Pulp Fiction nebo Jackie Brown, ovlivnilo to nějak, jak jste se na ten film díval, když jste před tím pracoval na takových hitech?

Jakmile je práce hotová, musíte dát do další filmu stejný odhodlání, jaký jste dal do toho předchozího. Ponořím se do té postavy, stejně se ponořím do postavy Stephena, zjistím, kdo to je, odkud je, co je zač, jaký je jeho vztah k ostatním hercům, pak se ukážu a odvedu co nejprofesionálnější práci. Když se zamyslíte nad vzpomínkami z natáčení Pulp Fiction versus vzpomínkami z tohoto filmu, jaký je největší rozdíl mezi Quentinem z Pulp Fiction a Quentinem z tohoto filmu? Byl mladší a hubenější.

Je úžasné, jak to čas dokáže změnit. Nebyl tak úspěšný, ale pořád stejně zapálený. Mohlo by se stát, že by vám někdy Quentin nabídl roli, kterou byste odmítl? Nevím, co by se muselo stát. To by se teprv vidělo. Asi kdyby to byl špatný příběh nebo špatná postava... To se ale nikdy nestalo. I když jsem četl... Kill Billa, nebyla tam pro mě vůbec žádná role, ale pak jsem to přečetl podruhé a řekl jsem si: "Tady je postava, co můžu hrát."

Byl to ten pianista na svatbě. Tak jsem mu konečně zavolal, co jsem našel a on mi to odsouhlasil. Takhle to funguje? Vždycky vám dá vybrat? Hanebný pancharty jsem pořád prohledával a pak našel toho černýho Francouze, ale on mi řekl, že neumím francouzsky. Já říkám, že se to naučím, ale on raději našel skutečnýho Francouze. Tak říkám: "Fajn.

Budu teda dělat toho vypravěče." Budu dělat ve filmu voiceover a on řekl, že to je skvělý. - Vždycky něco najdeme. - A vy vždycky zaválíte. Je mi ctí sedět naproti vám, příteli. Je mi líto, že jsem to nemohl říct. Moc se omlouvám, ale nezvládl bych to. - Na tom zapracujeme. - Bylo mi ctí, pane. Moc děkuji. NECHTE ZAZNÍT SVOBODU Živí se odsud nedostanete.

- Přinesl někdo pytle navíc? - Ne, nikdo pytle navíc nepřinesl. Jen se ptám. V mým světě se musíte ušpinit. To teda dělám, nechávám se ušpinit. - Jak se jmenuješ? - Django. D se nevyslovuje. NESPOUTANÝ DJANGO Jen pod dohledem dospělého.

Překlad: Brousitch www.videacesky.cz

Komentáře (40)

Zrušit a napsat nový komentář

Odpovědět

Video nelze prehrat.

10

Odpovědět

Rohodně jsem pro další rozhovor! Nejlépe nějaký s herci z Hobbita :)

191

Odpovědět

Zajímavý rozhovor (Meet the press 2013) s herci a režisérem o tématu filmu Django Unchained http://youtu.be/-1QpScB-HJg

180

Odpovědět

Tak ten typ rozhovoru byl zajímavý. Mohli byste s tím moderátorem, co dělal to press junket, přeložit press junket Hansel and Gretel s Gemmou a Jeremym: http://youtu.be/7U4ZBxnB6HE nebo Warm Bodies? : http://youtu.be/gZ305gtJa5U Jedno z toho by bylo moc fajn:-))

180

Odpovědět

Jeden z nejlepšich filmu, co sem za posledních pár let viděl. A že sem jich videl mraky!

211

Odpovědět

Djanga jsem viděl před pár týdny v americe. Narvané kina do posledního místa, všude se ozývalo chroupání popcornu a srkání coly. Vynikající film, soucítil jsem s přítomnými "N's" :-) neměli to kdysi na jihu snadné. Pravda je, že na konci se jim dostalo satisfakce. J. Foxx byl výborný, Christoph Waltz mě příjemně překvapil, jak to úžasně táhnul v celé první části filmu. PS: k tomuto videu... před Samuelem Jacksonem bych "N word" asi taky nevyslovoval :-D

201

Odpovědět

Film som si po zhliadnuti tohto pozrel,v originalnom znení a musim povedat ze Waltza stoji zato vidiet.Tarantinovka jak sa patri.vobec mi nevadila ani stopáž 165 min,nenudil som sa aj ked parchanti sa mi pacili o cosi viac.Nove Tarantinovky su proste top krvavou verziou dejín, aj vtipné a dobre zahrané-oplati sa vidiet

181

Odpovědět

bože můj, tuhle jejich pokryteckou politickou korektnost na Američanech fakt nesnáším. nechápu, proč ten reportér nechtěl to slovo říct, když se to vztahovalo k normální otázce a nikoho tím nechtěl urazit. oni sami tomu tímhle jednáním dávaj nádech něčeho hnusného a ďábelského. je to stejný jak s Voldemortem... navíc si myslím, že by si tím zrovna u Samuela L. Jacksona připsal body k dobru. bylo vidět, že už ho to taky štve.
jinak je ten rozhovor fakt dobrej. týpek to s otázkami umí a má i velkej přehled.

181

Odpovědět

Nevedel som do čoho idem, názov vyzeral ako nuda.
Neviem či to bol dokument, každopádne skvelé video a vďaka za preklad. Tarantina vôbec nesledujem, takže vďaka za tip.
- Vôbec nerozumiem tomu stráneniu sa slovu neger. Budem rád ak mi to niekto vysvetlí. Pre mňa je to slovo označujúce černochov. Bielim židia hovoria Gojím ( čo je v podstate to isté ako otrok - ešte horšie - dobytok ) ale nikomu to nevadí. Neviem prečo by v tom mal byť problém. Pre mňa je neger, ako pre žida gojím...Nechápem v čom je problém, pýtal som sa aj peruánca u nás v bare mojom lámanou angličtinou, ale žiadnu odpoved ktorá by ma uspokojila, som nedostal.
- Chýbal mi tam Caprio. Ale Jackson to vynahradil :)

180

Odpovědět

Já sice nejsem odborník a opravte mě jestli se pletu. Slovo n*gr není problémové z hlediska obsahu, ale z hlediska kontextu. Problémovým ho udělaly až rasové problémy, které v americe probíhaly a proto se stalo synonymem pro nesnášenlivost. Když někomu řekneš, že je n**r, neoznamuješ mu tím jenom to, že sis všimnul jeho barvy kůže. To slovo obsahuje nuance a vibrace, které tomu člověku zároveň říkají, že si myslíš, že je něco míň, respektive že máš pocit svojí vlastní nadřazenosti nad ním. Takhle bylo používáno během rasových nepokojů a proto je teď nepřijatelné.

180

Odpovědět

Say the N word I dare you I double dare you mother****er.

180

Odpovědět

Myslle jsem na to stejný, když mu to říkal. :-)

182

Odpovědět

Pecka, jak ještě na konci v při těch ukázkách hraje I am man od Black Strobe... tuhle mám rád už od RocknRolly, taky suprovej film, Guy Ritchie taky umí..

180

Odpovědět

Určitě další díly! Vůbec bych se nezlobil, kdyby se z toho udělal samostatný seriál.

181

Odpovědět

Moc chytrej kluk :-) Určitě další!

181

Odpovědět

skvely film, skvele video, super moderator...urcite by som ocenil, keby si pokracoval s prekladom, treba hlavne dobre vyberat buduce preklady, mozno by si mohol dat anketu, aby to bolo zaujimavejsie :)
do buducna by som tu rad videl nieco od M. Scorcesse(okrem Hugo), od Nolana, alebo mozno od Clinta Eastwooda

180

Odpovědět

jaky myslel slovno na N pri rozhovoru se Samuelem?

1839

Odpovědět

Negr, ty vole...

181
Další