Jak by podle vás měly vypadat nové filmy ze světa Hvězdných válek? Někteří lidé na internetu dokonce vytvářejí videa, ve kterých radí režisérovi JJ Abramsovi, čeho by se měl vyvarovat. Souhlasíte s nimi?
Je zajímavé, jak všichni "old school" fandové SW (jsem jedním z nich) nadávají na de*ila Jar Jara ale ze s Ewokama to vypadalo jak nejaka bitva z dětské pohádky si nepřipustí.
Ja si takovou dobu myslel ze uz nemuze byt pokracovani hvezdnych valek, kdyz Darth Sidious a Darth Vader chcipli a pochopitelne s nimi se i rozpadlo imperium. Jedinej Jedi zbyl Luke... A ted JJ Abrams uvadi dalsi pokracovani s nazvem Hvezdy s.acky. Jako jak to muze mit pokracovani, kdyz cela 6 dilna serie mela konec. Hvezdny valky mam rad ale tenhleten typek z toho udela s.acku stejne jako si myslim ze udelaj s.acku z pripravovanyho World of Warcraft filmu(jeste se nevi kdy to vyjde a jesi to vyjde asi 2015). Proste uz nevedej co tocit. U tech warcraftu si myslim ze to nebude zas tak hrozny ale star wars dopredu rikam ne.
Doporučuju si o tématu něco zjistit, než ukážu svou neznalost na webu. Vyšla celá řada knih příběhově po Star Wars. Luke se snaží povznést řád Jedi a samozřejmě všichni nepřátelé ještě nejsou mrtví...
Nechápu, proč jsou všichni tak šťastný z účasti Abramse. Absolutně každé video o novém SW se omezuje na jásot, že to převzal po Lucasovi, jak to nesmírně zachrání a jak to Lucas všechno podělal. Lucas přivedl na svět Star Wars a udělal nějaké chyby (Jar-Jar, Ewokové, rozmazlený Anakin,...), ale JJ nám zatím předvedl jen běhajícího Toma Cruise (Mission Impossible) a film, který proměnil nejryzejší formu sci-fi na tupou střílečku plnou blikaček. Původní Star Trek byl o posouvání hranic techniky a představivosti. Nový Star Trek je o tom ukázat nám, že už opravdu existují počítačové efekty, že nám je dokážou omlátit o držku, že klidně zahodí originální časovou linii do koše a že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku (vždyť na tu zatracenou loď ani nenamontovali štíty!). A pokud čekají, že jim člověk, který proměnil starou vychvácenou Enterprise (loď plnou obřích čudlíků a pískání) na iEnterprise, která, jak Upřímné trailery trefně poznamenali, vypadá jako od Applu, jim bude vytvářet nějakou omšelou budoucnost, pak je to vážně vrchol naivity.
Neviděl jsem nový Star Trek film, proto se omlouvám, jestli jsou tyto informace neaktuální a nepřesné, ale silně o tom pochybuji.
K Abramsovi bych ještě chtěl říct to, že se trochu znám s pár fandama Star Treku a zatímco "normálním" divákům se Abramsův Star Trek většinou líbil, tak tihle fandové ho pokládaj za děsnou s*ačku, co znásilňuje celej ST. A když se jeden z nich dozvěděl, že Abrams bude dělat Star Wars, tak mi řekl, že teď (jakožto fanda SW) konečně poznám, jaký to s Abramsem je.
Na rovinu říkám, že jsem zapřísáhlým fandou Star Wars Univerza - magořím v kostýmech, znám všechny možný věci (často si říkám, že toho o SW vím víc, než o reálném světě *sigh*), píšu povídky, kreslím komiksy... jen aby nedošlo k mýlce.
Upřímně přiznávám, že si Lucase vážím - všechna čest, to co v sedmdesátých letech vymyslel a realizoval je hodno uznání. Obřího uznání. Jenže s Novou trilogií šlápl totálně vedle a jestli kdy měl nějaký režijní/scénáristický talent (o čemž nepochybuji - THX 1138, American Graffiti, Nová naděje), dokonale ho pohřbil. Píšeš: "Nový Star Trek je o tom ukázat nám, že už opravdu existují počítačové efekty, že nám je dokážou omlátit o držku, že klidně zahodí originální časovou linii do koše a že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku (vždyť na tu zatracenou loď ani nenamontovali štíty!)."
Má poklona, dokonale jsi charakterizoval epizody I - III.
1) Existence počítačových efektů: celá nová trilogie (vyjma Skryté hrozby) byla natočena před green/blue screenem. Absolutní absence reálných prostředí se stala synonymem pro tyto filmy, stačí se podívat na bonusové materiály. Lucas ve studiu, v ruce kávu, před sebou dvě obrazovky, A a B kameru. Na plac takřka nevyleze, s herci komunikuje přes interkom. To je sci-fi! O tom, že je nám úspěšně dokázal omlátit o držku netřeba polemizovat, to je fakt. A zbaštili jsme mu to. Jen podotknu, že Abrams se doposud exteriérů a reálných kulis nevzdal a dle všeho se jich vzdát nehodlá.
2) Zahození originální časové linie: zde to trochu parafrázuji a zaměním slovo "časové" za "dějové". Že by Lucas respektoval, co si ve Staré trilogii vymyslel? Nemyslím si. Ukázkovým příkladem je i videem zmiňovaná Síla. K čertu s midi-chloriany! Hovadina na entou! Chci ono mysteriózno, kdy Yoda na Dagobahu vysvětluje Lukovi, co vlastně Síla je. Ne paskvil, který nám svými ústy představil Qui-Gon Jinn během rozmluvy s Anakinem na coruscantské plošině. Blah, blah, blah. O neustálých úpravách starých filmů (restaurací obrazu a zvuku, kterým se nebráním, počínaje a Vaderovým "NOOOOOOO!" v závěru Návratu Jediů (aktualizujeme, že? Fuj!) konče) ani nemluvě.
3) "...že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku": tohle myslím netřeba komentovat. Viděl jsi Klony útočí? Pomstu Sithů? V těch skutečně, až na pár drobností, nic hlubokomyslného nevidím. Co naopak vidím, jsou "epické" bitvy, přestřelky, souboje se světelnými meči jak z animáku...
Když se obrátím ke Star Treku, nikdy jsem mu nepřišel na chuť. Papundekl mi z obrazovky div nevlezl do pokoje, herecké výkony nekomentuji. Pokud má starý Star Trek myšlenku, ke mně se nedostala, protože jsem ji nedokázal vstřebat. A že jsem se snažil! Ano, Abramsova verze je akční, nemyslím si ale, že by tím trpěl děj a příběh, který je v obou posledních dílech solidní. Nicméně chápu a respektuji názor skalních Trekies: já osobně nesnáším Novou trilogii a raději si pustím tu Starou. Stejně tak oni mohou vnímat Abramse - jako "nového" Lucase. Myslím, že bys měl Abramsovy filmy shlédnout, než vyřkneš ortel. Protože ať si říká kdo chce, co chce, režírovat ten pán umí! Bez debat daleko lépe, než Lucas.
Čili ano, očekávám od nových epizod zlepšení. Protože upřímně, hůř, než Nová trilogie to dopadnout nemůže.
+YellymanNo, ono to s tím "skalním trekkiem" taky není úplně přesné. Z originálních sérií jsem viděl jenom pár epizod, ale jsem skalní fanda Nové generace, Voyageru a Enterprise. Ovšem moc podobnosti jsem neviděl. Rád bych zdůraznil, že jsem nový ST viděl, neviděl jsem pouze nový Into darkness, takže nejsem zas tak mimo. Jen bych upřesnil, že neříkám originální série ST nebo SW nová trilogie jsou kdejaký zázrak. Pouze, že předpokládám, že z omšelého okraje galaxie a úžasných scén, jako je ta s Yodou vytahujícím X-wing z vody, udělá Abrams tu samou (podle mě) slátaninu a ve finále budou všichni ještě s láskou vzpomínat na Epizodu I. Neříkám, že to tak bude, říkám, že to předpokládám. Pokud se mu opravdu podaří zachytit duši původních 4 filmů, tak před ním smeknu a už nikdy o něm nebudu pochybovat.
+Yellyman"Když se obrátím ke Star Treku, nikdy jsem mu nepřišel na chuť. Papundekl mi z obrazovky div nevlezl do pokoje, herecké výkony nekomentuji. Pokud má starý Star Trek myšlenku, ke mně se nedostala, protože jsem ji nedokázal vstřebat. A že jsem se snažil! Ano, Abramsova verze je akční, nemyslím si ale, že by tím trpěl děj a příběh, který je v obou posledních dílech solidní." Pro ty kdo neviděly starý Star Trek je to prostě akční scifi béčko s nezvládnutou kamerou a nadupaný počítačovejma trikama. Není něják originální, ale ujde. Původní star trek rozhodně byl na svou dobu originální, proto taky dodnes patří k těm nejvykrádanějším seriálům co se týče scénáře. Herecké výkony se sice lišili díl od dílu, ale celově bych řek že byli dobrý. Nevýhodou originálního star treku je že se u něj musí používat mozek.
furt jar jar, jar jar... a na to ewokove, ewokove.. ale nebylo nahodou neco co melo byt ,,cute" a ,,funny" uz v jednicce (cteno: ctyrce)?
chjó, ta stara trilogie mohla bejt tak dobra bez kravin jako er-dva dé-dva... :(
+MoggsTo je ono: roztomilý a vtipný. Ne infantilní. To ale, bohužel, mnoho lidí nerozlišuje a tak jsme se dočkali Jar Jara. Ano, opět ho zmíním, protože TAHLE postava nikdy neměla spatřit světlo světa! Nikdy!
S Yodou se ale tvůrcům povedlo to, o co později upachtěně a marně usilovali, totiž pobavení diváka. Vždy, když se v Impérium vrací úder dívám na pasáž, kde se Yoda poprvé představí, náramně se bavím. Skvěle napsané repliky, skvělý hlas, perfektní loutka! Co víc dodat?
Souhlasim, aby se velká část SW odehrávala v temnym stylu. Ale města bych nevynechával, ty maj svoje kouzlo taky. A jsou to Hvězdný Války, takže se nemůže všechno smrsknout na příběh 5 lidí. Takže trošku tý politiky by mi nevadilo. K válkám politika patří.
Komentáře (78)
kunanesenanukOdpovědět
23.11.2013 04:09:22
Sem jedinej komu lezl mráz po zádech když Yoda zvedl tu loď ? :D
lastovkamcaOdpovědět
13.10.2013 20:03:09
Je zajímavé, jak všichni "old school" fandové SW (jsem jedním z nich) nadávají na de*ila Jar Jara ale ze s Ewokama to vypadalo jak nejaka bitva z dětské pohádky si nepřipustí.
RoonilWazlibOdpovědět
07.12.2014 15:28:21
Spousta lidí nemá Ewoky ráda, ale nová trilogie to podělala v úplně jiném levelu.
BartlettOdpovědět
07.10.2013 22:35:17
ten Yoda zvedající Star Destroyer je epickej. tohle chci ve filmu! :D
pipper47Odpovědět
07.10.2013 20:22:44
bludy ... ale animovane to je velmi pekne :)
stipskypaOdpovědět
07.10.2013 16:00:47
5) Musí tam být Morgan Freeman!
ZlopánOdpovědět
07.10.2013 18:02:59
Jojo, musí někdo vysvětlovat příběh
DarketahOdpovědět
07.10.2013 11:02:21
Ja si takovou dobu myslel ze uz nemuze byt pokracovani hvezdnych valek, kdyz Darth Sidious a Darth Vader chcipli a pochopitelne s nimi se i rozpadlo imperium. Jedinej Jedi zbyl Luke... A ted JJ Abrams uvadi dalsi pokracovani s nazvem Hvezdy s.acky. Jako jak to muze mit pokracovani, kdyz cela 6 dilna serie mela konec. Hvezdny valky mam rad ale tenhleten typek z toho udela s.acku stejne jako si myslim ze udelaj s.acku z pripravovanyho World of Warcraft filmu(jeste se nevi kdy to vyjde a jesi to vyjde asi 2015). Proste uz nevedej co tocit. U tech warcraftu si myslim ze to nebude zas tak hrozny ale star wars dopredu rikam ne.
BlondyrOdpovědět
07.10.2013 13:32:39
Doporučuju si o tématu něco zjistit, než ukážu svou neznalost na webu. Vyšla celá řada knih příběhově po Star Wars. Luke se snaží povznést řád Jedi a samozřejmě všichni nepřátelé ještě nejsou mrtví...
combomanOdpovědět
07.10.2013 00:20:16
Já bych byl rád, kdyby nový SW byly podobný pátýmu dílu. Impérium vrací úder mělo podle mě nejlepší atmosféru a bylo to pořádně temný.
Han22Odpovědět
06.10.2013 22:09:32
Proboha živýho, hlavně ať nedělá restart série. Tím už mě současný Hollywood zabil Jamese Bonda i Star Trek.... tak prosím Star Wars ne.
SaarebasOdpovědět
06.10.2013 19:16:44
Nechápu, proč jsou všichni tak šťastný z účasti Abramse. Absolutně každé video o novém SW se omezuje na jásot, že to převzal po Lucasovi, jak to nesmírně zachrání a jak to Lucas všechno podělal. Lucas přivedl na svět Star Wars a udělal nějaké chyby (Jar-Jar, Ewokové, rozmazlený Anakin,...), ale JJ nám zatím předvedl jen běhajícího Toma Cruise (Mission Impossible) a film, který proměnil nejryzejší formu sci-fi na tupou střílečku plnou blikaček. Původní Star Trek byl o posouvání hranic techniky a představivosti. Nový Star Trek je o tom ukázat nám, že už opravdu existují počítačové efekty, že nám je dokážou omlátit o držku, že klidně zahodí originální časovou linii do koše a že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku (vždyť na tu zatracenou loď ani nenamontovali štíty!). A pokud čekají, že jim člověk, který proměnil starou vychvácenou Enterprise (loď plnou obřích čudlíků a pískání) na iEnterprise, která, jak Upřímné trailery trefně poznamenali, vypadá jako od Applu, jim bude vytvářet nějakou omšelou budoucnost, pak je to vážně vrchol naivity.
Neviděl jsem nový Star Trek film, proto se omlouvám, jestli jsou tyto informace neaktuální a nepřesné, ale silně o tom pochybuji.
Moggs (Překladatel)Odpovědět
06.10.2013 20:55:57
K Abramsovi bych ještě chtěl říct to, že se trochu znám s pár fandama Star Treku a zatímco "normálním" divákům se Abramsův Star Trek většinou líbil, tak tihle fandové ho pokládaj za děsnou s*ačku, co znásilňuje celej ST. A když se jeden z nich dozvěděl, že Abrams bude dělat Star Wars, tak mi řekl, že teď (jakožto fanda SW) konečně poznám, jaký to s Abramsem je.
YellymanOdpovědět
06.10.2013 23:52:38
Na rovinu říkám, že jsem zapřísáhlým fandou Star Wars Univerza - magořím v kostýmech, znám všechny možný věci (často si říkám, že toho o SW vím víc, než o reálném světě *sigh*), píšu povídky, kreslím komiksy... jen aby nedošlo k mýlce.
Upřímně přiznávám, že si Lucase vážím - všechna čest, to co v sedmdesátých letech vymyslel a realizoval je hodno uznání. Obřího uznání. Jenže s Novou trilogií šlápl totálně vedle a jestli kdy měl nějaký režijní/scénáristický talent (o čemž nepochybuji - THX 1138, American Graffiti, Nová naděje), dokonale ho pohřbil. Píšeš: "Nový Star Trek je o tom ukázat nám, že už opravdu existují počítačové efekty, že nám je dokážou omlátit o držku, že klidně zahodí originální časovou linii do koše a že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku (vždyť na tu zatracenou loď ani nenamontovali štíty!)."
Má poklona, dokonale jsi charakterizoval epizody I - III.
1) Existence počítačových efektů: celá nová trilogie (vyjma Skryté hrozby) byla natočena před green/blue screenem. Absolutní absence reálných prostředí se stala synonymem pro tyto filmy, stačí se podívat na bonusové materiály. Lucas ve studiu, v ruce kávu, před sebou dvě obrazovky, A a B kameru. Na plac takřka nevyleze, s herci komunikuje přes interkom. To je sci-fi! O tom, že je nám úspěšně dokázal omlátit o držku netřeba polemizovat, to je fakt. A zbaštili jsme mu to. Jen podotknu, že Abrams se doposud exteriérů a reálných kulis nevzdal a dle všeho se jich vzdát nehodlá.
2) Zahození originální časové linie: zde to trochu parafrázuji a zaměním slovo "časové" za "dějové". Že by Lucas respektoval, co si ve Staré trilogii vymyslel? Nemyslím si. Ukázkovým příkladem je i videem zmiňovaná Síla. K čertu s midi-chloriany! Hovadina na entou! Chci ono mysteriózno, kdy Yoda na Dagobahu vysvětluje Lukovi, co vlastně Síla je. Ne paskvil, který nám svými ústy představil Qui-Gon Jinn během rozmluvy s Anakinem na coruscantské plošině. Blah, blah, blah. O neustálých úpravách starých filmů (restaurací obrazu a zvuku, kterým se nebráním, počínaje a Vaderovým "NOOOOOOO!" v závěru Návratu Jediů (aktualizujeme, že? Fuj!) konče) ani nemluvě.
3) "...že ta technologie je tam vlastně jen proto, aby měli na všechno to tupé střílení velkou značku": tohle myslím netřeba komentovat. Viděl jsi Klony útočí? Pomstu Sithů? V těch skutečně, až na pár drobností, nic hlubokomyslného nevidím. Co naopak vidím, jsou "epické" bitvy, přestřelky, souboje se světelnými meči jak z animáku...
Když se obrátím ke Star Treku, nikdy jsem mu nepřišel na chuť. Papundekl mi z obrazovky div nevlezl do pokoje, herecké výkony nekomentuji. Pokud má starý Star Trek myšlenku, ke mně se nedostala, protože jsem ji nedokázal vstřebat. A že jsem se snažil! Ano, Abramsova verze je akční, nemyslím si ale, že by tím trpěl děj a příběh, který je v obou posledních dílech solidní. Nicméně chápu a respektuji názor skalních Trekies: já osobně nesnáším Novou trilogii a raději si pustím tu Starou. Stejně tak oni mohou vnímat Abramse - jako "nového" Lucase. Myslím, že bys měl Abramsovy filmy shlédnout, než vyřkneš ortel. Protože ať si říká kdo chce, co chce, režírovat ten pán umí! Bez debat daleko lépe, než Lucas.
Čili ano, očekávám od nových epizod zlepšení. Protože upřímně, hůř, než Nová trilogie to dopadnout nemůže.
SaarebasOdpovědět
07.10.2013 12:15:36
+YellymanNo, ono to s tím "skalním trekkiem" taky není úplně přesné. Z originálních sérií jsem viděl jenom pár epizod, ale jsem skalní fanda Nové generace, Voyageru a Enterprise. Ovšem moc podobnosti jsem neviděl. Rád bych zdůraznil, že jsem nový ST viděl, neviděl jsem pouze nový Into darkness, takže nejsem zas tak mimo. Jen bych upřesnil, že neříkám originální série ST nebo SW nová trilogie jsou kdejaký zázrak. Pouze, že předpokládám, že z omšelého okraje galaxie a úžasných scén, jako je ta s Yodou vytahujícím X-wing z vody, udělá Abrams tu samou (podle mě) slátaninu a ve finále budou všichni ještě s láskou vzpomínat na Epizodu I. Neříkám, že to tak bude, říkám, že to předpokládám. Pokud se mu opravdu podaří zachytit duši původních 4 filmů, tak před ním smeknu a už nikdy o něm nebudu pochybovat.
Alberto123Odpovědět
07.04.2014 04:14:06
+Yellyman"Když se obrátím ke Star Treku, nikdy jsem mu nepřišel na chuť. Papundekl mi z obrazovky div nevlezl do pokoje, herecké výkony nekomentuji. Pokud má starý Star Trek myšlenku, ke mně se nedostala, protože jsem ji nedokázal vstřebat. A že jsem se snažil! Ano, Abramsova verze je akční, nemyslím si ale, že by tím trpěl děj a příběh, který je v obou posledních dílech solidní." Pro ty kdo neviděly starý Star Trek je to prostě akční scifi béčko s nezvládnutou kamerou a nadupaný počítačovejma trikama. Není něják originální, ale ujde. Původní star trek rozhodně byl na svou dobu originální, proto taky dodnes patří k těm nejvykrádanějším seriálům co se týče scénáře. Herecké výkony se sice lišili díl od dílu, ale celově bych řek že byli dobrý. Nevýhodou originálního star treku je že se u něj musí používat mozek.
PierreMugoOdpovědět
06.10.2013 19:09:41
Prvni myslenka u 4teho pravidla me napadla ewokove... proc zrovna je nezminil?
LOYFOdpovědět
06.10.2013 22:57:12
čtvrtého = 4. ale to ti asi nezmínil učitel češtiny :)
VoteForPinkyOdpovědět
07.10.2013 09:34:33
+LOYFprostě česká verze od 4th..
SaarebasOdpovědět
07.10.2013 12:18:56
Protože by popírali jeho argumenty a to se u chytračení nevyplácí.
Tony the fishOdpovědět
06.10.2013 18:36:47
I kdyby pod jménem Star Wars byl 2 hodinový záběr na rozkládající se hovno, tak na to každej půjde.
LOYFOdpovědět
06.10.2013 18:02:35
Ewokové... tak si asi většina lidí představuje vyhynulé Furlingy z SG :D
SaarebasOdpovědět
07.10.2013 12:21:19
Proč vyhynulé?
smallshadyOdpovědět
06.10.2013 16:28:26
furt jar jar, jar jar... a na to ewokove, ewokove.. ale nebylo nahodou neco co melo byt ,,cute" a ,,funny" uz v jednicce (cteno: ctyrce)?
chjó, ta stara trilogie mohla bejt tak dobra bez kravin jako er-dva dé-dva... :(
Moggs (Překladatel)Odpovědět
06.10.2013 16:56:15
Když se to tak vezme, tak Yoda byl v pětce taky cute a funny :-)
YellymanOdpovědět
06.10.2013 23:59:14
+MoggsTo je ono: roztomilý a vtipný. Ne infantilní. To ale, bohužel, mnoho lidí nerozlišuje a tak jsme se dočkali Jar Jara. Ano, opět ho zmíním, protože TAHLE postava nikdy neměla spatřit světlo světa! Nikdy!
S Yodou se ale tvůrcům povedlo to, o co později upachtěně a marně usilovali, totiž pobavení diváka. Vždy, když se v Impérium vrací úder dívám na pasáž, kde se Yoda poprvé představí, náramně se bavím. Skvěle napsané repliky, skvělý hlas, perfektní loutka! Co víc dodat?
valdaOdpovědět
06.10.2013 16:25:53
nejsem zrovna odborník na SW, ale divím se těm narážkám o tom jak druhá trilogie byla špatná apod. Zajímalo by mě proč se to říká..
smallshadyOdpovědět
06.10.2013 16:35:28
lide nemaji radi nove veci a zmenu, predevsim u jejich starych srdcovek
drive se za takove veci upalovalo...
ČarodějOdpovědět
06.10.2013 16:12:13
Souhlasim, aby se velká část SW odehrávala v temnym stylu. Ale města bych nevynechával, ty maj svoje kouzlo taky. A jsou to Hvězdný Války, takže se nemůže všechno smrsknout na příběh 5 lidí. Takže trošku tý politiky by mi nevadilo. K válkám politika patří.
lenaciaOdpovědět
06.10.2013 20:35:45
Já bych to prodala HBO.... mohl by z toho vzniknout zajímavej hybrid GOT a SW :D
LOYFOdpovědět
07.10.2013 08:51:51
+lenaciaTakže vlastně zfilmovaný Mass Effect :D
deridonOdpovědět
07.10.2013 16:57:29
+lenaciaLOYF: něco na styl The Knights of The Old Republic teda