Recenze hry Dragon Age: Inquisition

Thumbnail play icon
89 %
Tvoje hodnocení
Počet hodnocení:144
Počet zobrazení:5 549

Na webu již dvě videa o hře Dragon Age: Inquisiton byla, konkrétně první představení hry a následně trailer z E3. Tato hra u nás vyšla 21. 11. 2014 a sklízí vcelku pozitivní ohlasy. Zaslouženě? To se dozvíte v následující video recenzi. Máte vy sami už nějaké zážitky ze hry? Překonal nový díl ty předchozí? Podělte se s námi v diskuzi.

Přepis titulků

Výborně, konečně jste tady. Pomozte mi to zavřít, ano? Z hlediska prozkoumatelného světa a nespočtu aktivit je Dragon Age: Inquisition velice, velice masivní hrou. Navzdory odehraným 85 hodinám, během kterých jsem dokončil příběh a splnil několik postranních misí, jsem stále spoustu míst neprozkoumal.

neobjevil kupu ukrytých věcí a stále tu je hodně postav, které téměř neznám. Odehrané hodiny se blíží ke stovce a já vím, že ještě nejsem u konce. Potřebuji víc druhů lektvarů, potřebuji více vylepšení do své pevnosti, která slouží jako moje operační základna. Svoji postavu nemám ani na maximální úrovni. Připadá mi, že na mě čeká stále spousta dobrodružství a já jsem stvořen k tomu, abych se na ně vydal.

Příběh hry začíná tragédií. Jste tou správnou osobou v nevhodné době a unikáte smrti, zatímco mnozí o život přišli. Ať už jste přežili náhodou, díky vůli samotného Stvořitele či kvůli nějakému vyššímu cíli, není zprvu jasné. Na vaší ruce je ale zanechána magická jizva, která dokáže uzavřít trhliny objevující na obloze. To z vás dělá jak spasitele, tak cílený terč, a hra se z důsledky rozhodně nemazlí.

Svého inkvizitora si můžete upravit všemožnými způsoby za pomocí propracovaného editoru tvorby postav. Stanete se pak takovým inkvizitorem, jakým chcete být, a to i díky výběru odpovědí v dialozích, nebo rozsáhlého herního nastavení. Usednete na trůn a odsoudíte ty, kteří vám ublížili. Poté se potýkáte s následky, protože vaše rozhodnutí nemusí být všem po chuti. Občas musíte rozhodovat i o životech lidí, o tom, kdo není nepřítelem, ale přítelem a kdo vládne celému království.

A na rozhodnutích vám bude záležet, protože lidé kolem vás působí velice skutečně. Vrací se některé postavy, jako Leliana a Hawke. A díky uloženým pozicím z předchozích dílů se přenesou i vaše rozhodnutí. Své společníky si nejspíš zamilujete stejně jako ty, co se k vám přidají. Vrací se i Varric se svou chlupatou trpasličí hrudí, ale jak s ním strávíte více času, z jeho bojovného vzhledu začne vyčnívat jakási ušlechtilost.

Členka Seekerů - Cassandra, která chce Varrica bezpodmínečně podrobit výslechu, je také na vaší straně, ač laskavá, tak i tvrdohlavá. Vždy se řídí zákony a vždy chce udělat správné rozhodnutí. Dialogy jsou někdy hravé, někdy napjaté, někdy tajuplné a někdy srdcervoucí. Ve hře je těch dialogů spousta. Avšak každá vyřčená věta má svůj význam. S některými lidmi se setkáte u strategického stolu, od něhož můžete posílat agenty, aby za vás vykonávali prací inkvizitora, zatímco se zabýváte něčím jiným.

Rozšiřování vlivu a získávání moci je důležité, jelikož tato moc slouží jako měna, za kterou si kupujete přístup k novým questům a lokalitám. V Dragon Age: Inquisition není jedna velká rozsáhlá mapa, jako třeba v sérii The Elder Scrolls, ale spíše několik větších lokací, do kterých se dostanete přes herní mapu. A tak putujete se svou skupinkou.

Křižujete okolí, nezkušení a bouřliví. Dáváte troubením na roh znamení. Můžete sbírat suroviny, které využijete na výrobu brnění, zbraní a různých vylepšení, která aktivujete ve své pevnosti. Zavíráte trhliny na nebi, ze kterých získáváte souhvězdí, která následně skládáte v minihře. A můžete sbírat úlomky. Tyto sběratelské předměty neslouží jen k tomu, aby vás zabavily, odhalují vám nové lokace a další skryté věci.

Občas se objeví chyba při objevování lokací, někdy zazlobí zvuk, občas musíte někam nelehce doskákat, postavy se občas objevují ve výhledu kamery a podobně. Ale takové chybky nejsou ničím závažným. Souboje jsou nejspíš tou nejrozporuplnější součástí hry. Jsou zábavné a hrají všemi barvami, a pokud vám taktická kamera v Dragon Age II chyběla, nejen, že je zpět, ale je i v konzolové verzi.

Na jednu stranu může být kamera lehce nepraktická, protože je nastavena příliš blízko. Na druhou stranu, můžete jedním tlačítkem přetočit čas, místo neustálého pauzování, což je skvělá vychytávka. Ale pokud nebojujete přímo s draky, bossy a nebo na cizím území, nebudete taktickou kameru moc často potřebovat, alespoň ne při hraní na střední obtížnost. Většina uzdravujících kouzel zmizela, takže musíte spoléhat na léčivé lektvary, které si můžete doplňovat v táborech a městech.

Nakonec tu máme bojový systém, který funguje v otevřených prostorách stejně dobře jako v úzkých jeskyních. A z celé série Dragon Age je tím nejplynulejším, alespoň z pohledu třetí osoby. Čekají na vás výzvy, ale nervy drásající souboje nejsou časté. Pokud byste je ale chtěli zažít, stačí přepnout na těžší obtížnost, takže o rozmanité hratelnosti není pochyb. V Dragon Age: Inquisition je toho samozřejmě mnohem více.

Velitelskou pevnost si můžete upravit podle svých představ. K dispozici je i kooperativní multiplayerový mód s celkem zábavným režimem hord a se spoustou odemykatelného obsahu, který vás na nějakou chvíli zabaví, podobně jako u Mass Effectu 3. Na každém kroku je spousta skrytých zákoutí a robustní sytém craftování. Také si můžete číst, pokud se zrovna nehádáte s renegáty nebo nejste s legií šlechetných. Dragon Age: Inquisition je zábavnou hrou, která dokáže překvapit.

A perfektně kloubí souboje, podání příběhu a objevování. Překlad: Daw8ID www.videacesky.cz